سیمای روستا
سیمای روستا
ساعت | بازدید : 929 | | ( نظرات )

—  در اين روستا وجود اراضي غير مسطح و شرايط كوهستاني موجب گرديده روستا در بافتي نسبتاً فشرده و متمركز توسعه يابد، و نزديكي به آب چشمه جهت استفاده خانوارها از عوامل مؤثر بر توسعه كالبدي روستا محسوب مي‌گردد.

 

 

—            - مالكيت اراضي در محدودة روستا

—       مالكيت اراضي روستا را مي‌توان به خصوصي، عمومي، وقفي و دولتي تقسيم نمود. در اين روستا مالكيت واحد بهداشتي (حمام) عمومي بوده، مالكيت زمين مسجد و 2 گورستان در شمال روستا وقفي مي‌باشد و مالكيت زمين خدمات دولتي اعم از خانه بهداشت و مدرسه ابتدایی ، و ...  است .                                                      
اراضي كشاورزي روستاي پاجی شامل اراضي خشكه كاري (ديم كاري) مي‌باشد كه با توجه به توپوگرافي منطقه، اراضي باغي و سبزي و صيفي در داخل بافت و بصورت محدود در حاشيه بافت قرار گرفته‌اند. اراضي منابع ملي يا منابع طبيعي اطراف روستا را احاطه نموده است و سازمان جهادكشاورزي نيز در سالهاي گذشته با احياء جنگلهاي حاشيه روستا و كشيدن سيم خاردار عملا تجاوز روستائيان به اين اراضي را مسدود نموده است گرچه ساكنان روستاي مورد مطالعه به حفظ و نگهداري درختان جنگلي توجه خاص داشته‌اند و كمتر به قطع درختان پيرامون روستا مي‌پرداخته‌اند، با توجه به اين موضوع اراضي منابع طبيعي كه در اختيار روستاييان قرار داشته باشد در داخل بافت و يا در خارج بافت وجود ندارد .

 



برچسب‌ها: سیمای روستا پاجی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.